The Artistry of Embodiment
.png)
When you go into your body
you realize
that you have everything that you need.
You are not gaining anything. You realize, that all is within.
this Process takes you iwards yourself. its very sensual delicate nature. Its about Love.
Its about unrevelling the body and the mind from limitation.
melting Ice to Water
It gives you a role map how you can care for yourself and love yourself. in every day life.
_________________________________________________________________________________________________________________________________
a sacred space for embracing all of you
Termine:
16 Februar in Weilheim - 18 Uhr bis 21 Uhr, 35 bis 55 Euro - in der Grünen Blume
3 März in Weilheim - 16 Uhr bis 21 Uhr, 45bis 65 Euro - in der Grünen Blume
17 März Yawali Zentrum München 11 Uhr bis 19 Uhr 95 Euro
2 bis 6 März ContacTango mit Leilani Weis in Schlehdorf Kloster bei München
30/31 März Continuum Wochenende in Münster im Kreativhaus - Anmeldung direkt dort!
13/14 April Body Mind Centering mit Nina Wehnert (Berlin) in München.140 Euro bis 190 Euro
25/26 Mai Continuum Workshop mit Kalimah nähe München - oder München - 160 Euro bis 240 Euro
15/16 Juni Continuum Workshop mit Kalimah nähe München - 160 Euro bis 240 Euro
27 July bis 31 July Continuum RETREAT mit ROBIN BECKER (USA) und Kalimah Moorea im Kloster Schlehdorf.
4 August - Nachtreffen vom Retreat- 1 Tag Nach-Reminder TauchGang!!!! mit Kalimah Moorea
Weitere Termine folgen und werden ergänzt.
Falls du einen Workshoop in Deiner Nähe organisieren möchtest - melde dich beim mir.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
MYSTICAL INTIMACY
to embody your soul into form
Continuum arbeitet mit dem Teil des Körpers der nicht Zeitgebunden ist!
Jenseits von Zeit und Raum - verschmelzen wir - werden wir flüssig und IN_FORM_IEREN uns....
Duch Bewegung und Ton , wie in einem Schmetterlings-Cocoon...werden wir flüssig und gehen in Resonanz
mit INFORMATIONEN - im Quantenfeld..(Kalimah)
Tatsache ist,
dass niemand je durch Ablehnung seines Körpers erwacht ist,
durch Kampf gegen ihn, durch außerkörperliche Erfahrungen oder Meditation.
Diese können faszinierend sein, und dir einen flüchtigen Einblick in den Zustand der Befreiung von materieller Form geben,
doch am Ende wirst du immer zurück kehren müssen, dorthin, wo die grundlegende Transformationsarbeit stattfindet.
In den Körper.
Den Körper bewohnen
bedeutet den Körper von innen zu spüren,
und dadurch zu erfahren, dass du jenseits der äußeren Form bist.
Das ist nur der Anfang einer inneren Reise,
die dich immer tiefer in einen Raum sowohl von Stille Liebe, Freude und Frieden
als auch von großer Kraft und pulsierendem Leben führen wird.
Du erkennst deine zeitlose Essenz.
Freude, Frieden und Liebe
erscheinen daraus als dein natürlcher Zustand.
„Eckhard Tolle“
Continuum fordert jegliches System der Bewegung, und jegliche Theorien und Wissenschaften
über den Körper, die über die Jahrhunderten entwickelt worden ist, heraus. Yoga, Tanz, Rolfer, Körpertherapie,
Physik, Medizin und andere Disziplinen. Der Tänzer, Bewegungstherapeut,Fitnesstrainer
oder Yogalehrer, der sich traut einen Continuum Werkstatt zu betreten wird aufs äusserste
herausgefordert und lernt neu zu staunen. immer und immer wieder.
erklärt Conrad-Da'oud ; die Begründerin ihren Kursteilnehmern
________________________________________________________________________
Der Körper wird weich und formbar
so dass die Süsse des klaren Gewahseins
die Materie durchdringen kann!
Geist und Materie verbinden sich. (Kalimah Moorea)
Du bist intelligent verpacktes Wasser.
Wasser ist 100000 von Jahren alt. Es ist so alt wie du!
Es kommt nicht von der Erde.
Wir lassen es fliessen und Informationen werden frei.
A Human Being is an extension of an planetary Process
The Feminine Spirituality- The Hidden Wisdom of Life and Form
Wir bringen unsere Zellen durch eigene Töne und Bewegung in tiefster Empfänglichkeit (unter 3.8 Hz).
dort ist das Körper System nicht gebunden in Raum und Zeit.
hier sind wir flüssiger Natur.
Gleich einer Raupe in einem Cocoon.
Hier geschieht Heilung und neue Informationen können fliessen.
Hier sind wir völlig Neudefinierbar.
Die Bewegungen sprechen mit dir und bewegen dich.
Schmerzen, und Blockaden können gehen.
Altes kann gehen. Neues kann kommen
UND GANZ PRAKTISCH
Die heutige Zeit ist reif für eine Neue Art von Gesundheit, Entspannung und Bewegung....
Jenseits von Zielerreichung, Fitnessplänen und vorgegebenen Bewegungs-und Entspannungs-Konzepten,
wir lernen wieder unseren eigenen Impulsen zu vertrauen,
und im Alltag leicht und mit viel Freude u. Genuss anzuwenden.
Die innere Mitte, Kraft, Lebenigkiet kehrt zurück.
In diesem Workshop widmen wir uns ganz der Streßreduktion.
angestauter Streß darf sich lösen, dein Nervensystem erfährt tiefgreifende Regenerierung.
Deine Zellen atmen auf. Seele, Psyche u. Körper werden durch diese Arbeitentgiftet und auf eine neuartige und sehr sehr
tiefgehende Art und Weise, genährt, trainiert und verjüngt.
Schmerzen, alte Wunden und Traumatas können sich verringen oder sich auflösen.
Flexibilität kehrt zurück. Dein Gewebe öffnet sich, entwässert, entgiftet und wird empfänglich.
Eine Neugeburt und Neustrukturierung wird möglich.
Altes, was du nicht brauchst darf gehen
Du kommst bei dir an.
Du fängst an zu strahlen
Dieser Teil ist noch nicht fertig:
In der heutigen Zeit ist es besonders wichtig politisch wie gesundheitlich - die eigene Autorität zurückzugewinnen. Das Referenzsystem, was Wahr ist für dich und was nicht, wieder in die eigene Hand zu nehmen. Mit einem Blick zu erkenen ob ein Politker lügt oder nicht!! Ohne tausend Bücher zu lesen...Jedes Wesen im Universum ist daszu Fähig RICHTIG und FALSCH zu unterscheiden! Das eine ist Lebensfördernd und das andere Lebenszerstörend. Bist du resonant genug, kannst du das spüren, da dein System Verbunden ist mit ALLEM!! Dein System ist sehr viel Intelligenter als der Verstand.
Video: Emilie Conrad - Communicaton within! - How you can get into your body - Continuum Movement
Wenn die Kommunikation innerhalb deines Körpers nicht vorhanden ist, du dich selbst nicht mehr spüren kannst
wenn du nich mehr in Resonanz gehen kannst mit dem was stimmig ist, dann bist du auf äussere Autoritäten angewiesen und nicht mehr fähig zur Selbstregulation. Du fängst an im Aussen zu suchen....und brauchst Lehrer, Gurus, Bücher, Videos....die dir sagen was du tun sollst , wer du bist und was richtig und falsch ist.
Deine eigene völlig ausreichende von Geburt an vorhandene Fähigkeit genau zu wissen wann jemand der dir gegenüber steht, lügt. ob er vertrauensvoll ist oder nicht, ist verlorengegegangen.
Kinder die in die Schule kommen mit 6 Jahren wurden untersucht. Die Synapsen wurden untersucht und deren Verbindungen untereineinander. Ebenso die Rezeptoren der Fascien, Haut und Innereien. Das System das dir Feedback über das gibt was du brauchst, wie es dir geht und wohin du möchtest.
Darf das Körpersystem sich nicht mehr bewegen, nur noch sitzeen, stehen , liegen, darf es nich mehr seinen eigenen Impulsen folgend das tun was es möchte, trinken, liegen, spielen.erforschen, sich im kreis drehen, sich auf den kopf stellen....dem folgen was für das System Anziehend ist und von Interesse. Muss es Fragen wenn es aufstehen darf und den inneren Bedürfnissen nich tmehr erlauben, sich zu melden oder diesen zu vertrauen, sterben die Synapsen, wie auch die Rezeptoren im Gewebe ab! 50 Prozent nach einem Jahr Schule! Vorallem die VERBINDUNGEN werden weniger, was noch viel weitreichender Folgen hat auf die Bio INTELLIGENZ das gesammten Systems.
Konsequenz:der kleine Mensch hat sein eigenes sich selbst regulierendes System verloren, es kann nicht mehr fesstellen, ob etwas STIMMIG ist , es kann sich selbst nicht mehr spüren, kann in folge auch die anderen nicht mehr spüren (was zu Mobbing führt) - es wird abhängig von äussern Autoritäten die ihm sagen was zu tun ist , was richtig und falsch ist.
...Fortstezung folgt....
______________________________________________________________________________________________________________________________
Articles and Links:
Emile Conrad (the founder of Continuum) Emile Conrad: Communication and Continuum Movement Emile Conrad : The Fluid System Emilie Conrad: Aging and Continuum Emilie Conrad: Fear and Movement - When i was a young Dancer Emilie Conrad: An introduktion of Continuum Movement Emilie Conrad: We are fluid Beings - Short Form: We are fluid Beings Emilie Conrad: Bones, Waves and Fascia
Video: Bonnie Bainbridge about Emile Conrad
Lauterwasser: Information und Wasser und Form
Susan Harper: the hum of Life - Continuum
Emilie: The social Revolution takes place within in our tissue organisation
The primary question that motivates the movement inquiry of Continuum is “What is a human body?”
A dancer’s instrument is the human body. The body is made up of 87% water and all communication and vital information within the body is exchanged through the fluid systems. Continuum emphasizes the primacy of the fluid system. One could say that Continuum is a study of the substance of which we are made. Research shows that water has archetypal properties and movements, and one of the many properties of water is that it naturally enlivens itself through spirals and undulating motions. For the dancer, Continuum is a study of how to experience, join with, and augment the natural processes of life happening within them. This can only lead to more refined movement, awareness, presence, and expression.
Continuum also studies our aquatic origins and connects us to the larger living biological universe. All life has been shaped by water.
I had the privilege of working with Martha Graham and I remember her saying; “ We carry the memories of the dinosaurs and of all time in our cells.”
Scientific research is now discovering that water carries memory and we know that the process of evolution has been the process of bringing water to land. I remember Martha asking us to growl through exercises as we called forth the memory and qualities of a more primitive and primordial sense of movement. The primordial ground Martha Graham was moving toward is the very ground that Continuum explores in greater depth. It is this ground which connects us to all life. The biological culture that connects us at afundamental level is a more primary and powerful connection than the society and culture in which we live. Because dance is reflective of its time, Continuum offers a great opportunity for dancers to take advantage of the current discoveries of science and how movement itself becomes a powerful communicator, healer, and connection to the largerworld.
CONTINUUM, DANCE, AND ACADEMIA
We know that something is true and real in movement by the life force we access through the direct experience of doing it.
Continuum challenges the focalized, objectified view our culture has formed of the body. It challenges us to rethink our assumptions about the possibilities and limitations of the human body.
The motivating questions of the entire field of Modern Dance since Isadora Duncan and Loie Fuller through the more recent explorations of contact improvisation and release technique have been to ask:
What is a human body capable of? What are the possibilities of the body that may be greater than the current understanding? What is the future of the body? How do our perceptions influence the way we move? How does our movement impact our thinking? How does our dance reflect our culture?The library for Dance is the human body.
The research laboratory for Dance is the human body. Dance is fundamentally experiential. It will never be learned through an objectified discourse. Dance is an intersection of many spheres of thought, sensation, and emotion. The body is the medium through which dancers explore, research, and upon which they write. Dance is a field of artistry expressed through a highly complex living biological organism that carries a history of billions of years. Dance is the result of direct experience, and the deeper, more intimate relationship a dancer has with his/her body creates a more profound capacity to be authentic in the communication of movement. This is what Continuum offers.
CONTINUUM AND DANCE TRAINING
I see Continuum for dancers as a way to awaken the individual dancer to his or her own capacity for movement, expression, and creativity. Dance is often considered to be an outward expression culminating in a finished performance. Continuum is not a replacement for technical training, but instead an opportunity to study the very substance of which the human body is made.
Continuum is a process of learning how to attend to the internal creative process alive within oneself at every moment. As musicians study sound, and visual artists study form and color to learn about the materials of their craft, a dancer can also benefit from studying the fundamental moving substance of which they are made.
Continuum offers dancers the opportunity to explore new and highly refined realms of life moving, renewing and creating a new within their form.
In Continuum, breath, sound and primary movements bring the dancer to an essential level of understanding of how to work with one’s physical self. A dancer with experience in Continuum develops a more intimate and direct relationship to their physical, tissue and cellular self, resulting in a more dynamic range of movement and expressive capacity
as a performer. A dancer also develops a sensitive awareness of the flowing articulate parts of their body as well as the ability to recognize static dormant areas. Continuum practice encourages the cultivation of deep attention to oneself and others that are qualities necessary for opening the doors of creative possibility for the dance artist while maintaining health and reducing injuries.
As dancers become more self-aware at a physical sensory level, the result is often that they become more autonomous, self-referential, and confident. I have witnessed a corresponding development in the understanding and embrace of intellectual concepts among my students. When a dancer chooses a system or language of movement, (such as ballet, modern, jazz, yoga, or tai chi,) the exploration of Continuum enables them to bring more consciousness, embodiment and awareness to that particular language.
BREA TH
Breath is movement, and most dancers forget this essential fundamental reality. I have often described dance as visible breath. Most often dancers are in touch with movement as locomotion but forget that it is breath that animates movement. Continuum heightens a dancer’s awareness and participation in this fundamental expression of life. The possibility of both the quality and texture of breath is infinite. Often the pattern of our breath is habitual and unconscious. One’s breath will always reflect the state of one’s nervous system and the metabolic terrain in which the system resides. Continuum is an invitation to explore the possibilities of breath. The more breath one can bring to the body, the more movement possibilities one brings to the body. My experience of bringing Continuum to dance training is that it infiltrates traditional movement practices by enlivening the actual body tissue of a dancer allowing them to dance with more aliveness, creativity, and vitality
FORM AND DISSOLUTION, PERCEPTION, THINKING
Continuum is a study of form and dissolution. In very simple terms, Continuum is explicating the internal biological process and model of a cell’s activity in the body. When a cell needs something it moves from a state of gel to a state of sol. In other words, when a cell needs nourishment from its surroundings, it softens its boundaries so that what it needs may enter. When it receives what it needs, the cell returns to a state of gel (form) informed with necessary nourishment. Continuum offers a practice of intentionally deconstructing form and habitual patterns in the body so that new information, nourishment and possibility may enter the body. Repetitive patterns of movement create very specific skills, but the repetition also creates boundaries and closed systems that prevent the flow of new information.
Continuum offers a healthy challenge to any structured training method where the primary effort is to learn repetitive patterns.
If a dancer can practice and become aware of releasing form in the body, he or she can gain the skills to resource him or herself with new information and nourishment as they return informed to the traditional form of training. The result is more embodied, full, and voluminous dancing.
I have witnessed extraordinary leaps in technical progress by the students who have been working with Continuum. What seemed foreign to them initially became a resource for them as they experienced progress both physically and intellectually. Often, after only one semester of introducing concepts of Continuum, I have observed enormous shifts in coordination, fluidity, volume and presence among my students. In my choreography class I offered Continuum as the preparation for improvisation. As a result there was an enormous outpouring of enthusiasm, creativity, and excitement about making dances. Continuum also addresses our methods of perception. It explores and questions our methods of sensory perception as well as our cultural habits of seeing. The expansion of
one’s sensory awareness increases a dancers capacity to express greater nuance and access more refined movement. As sensory skills are developed, I have also observed a corresponding increase in proprioceptive skills.
Continuum investigates how the patterns of our thought relate to the patterns of our movement. A patterned movement or habitual movement corresponds to habitual thinking and ways of perceiving. Movement is considered to be information and if the information is always the same, there is less nourishment, less perception, and less opportunities for new thought and discovery within the system.
HEALTH
The more dancers understand their bodies as unfolding, evolving, biological processes, the more sensitive and skilled they will become in regard to their own physical health. Fundamental health is important to the dancer because they must maintain a state of health that allows them to meet the demands and rigors of their profession. Continuum offers the perspective that true health is based on adaptability and flexibility so that an
static stable state of repetition and sameness creates closed systems with less possibility of nourishment. A closed system has less resources to adapt to challenging situations. With fewer resources, a system often adapts to stressful challenges by developing an illness or injury.
A primary focus of exploration in Continuum is the connective tissue in the body. Our entire body is encompassed by connective tissue. and every part of our body, including our blood is composed of connective tissue. Research is suggesting that the speed of communication through the connective tissue in the body may be faster than the Central Nervous System. Connective tissue touches everything in the body and is 70 percent water. Enlivening this fluid system brings an increased vitality and greater possibility for better communication and healthy adaptation within the system. This is important information for a dancer because supporting health and quickening the response and possibilities of the body to communicate is necessary to maintain an active and productive career.
ARTISTRY
Continuum increases an essential quality of presence in a dancer as they train, rehearse, and perform. It cultivates a deep rapport with one’s creativity in a way that enhances a dancer’s skill both as an interpreter and a performer. To understand the body as movement rather than the body as form opens the dancer to an infinite realm of ever present movement paths and choices. In choreography, I have found Continuum deepens the responses and increases the creative possibilities of the choreographer. In some ways it is as though the choreographer joins with and discovers the movement possibilities already present, rather than feeling the pressure of ‘inventing’ movement.
I have often said that my goal as a dance artist is to become so permeable that the movement I make is deeply felt and known by the audience. I have a powerful desire to believe in a dancer as a portal to realms of expression rather than as a machine or instrument of achievement. The practice of Continuum offers a context in which we can explore more permeable states of connection that allow for the flow of information to the forms through which we function. To bring this skill and ongoing inquiry to the form and artistry of dance is an enormous asset. Continuum offers great support to the dance artist who has chosen dance out of a very deep longing to express the interconnectedness of life and move in ways that reveal as Martha Graham described ‘the inner landscape of the soul.’
_____________________________________________________________________________________________________________________
Wasser ist das Element des Lebens. Im Wasser begann vor knapp vier Milliarden Jahren die Geschichte des irdischen Lebens. Alle Lebewesen, auch die Menschen, bestehen überwiegend aus Wasser. Dieses Molekül aus zwei Wasserstoff- und einem Sauerstoffatom hat die Evolution auf molekularer Ebene geprägt.Auch die Erbsubstanz DNA ist von einer Hülle aus Wassermolekülen umgeben und das auf eine besondere Weise, wie Forscher des Helmholtz-Zentrum Dresden-Rossendorf entdeckten. Sie hat Auswirkungen auf die Funktion des Erbspeichers. Bereits eine geringe Größenzunahme der Wasserhülle führt schlagartig zu Veränderungen in der Geometrie des Moleküls. Solche Mechanismen lassen sich für die Konstruktion DNA-basierter Werkstoffe nutzen, berichten die Forscher nun im „Journal of the American Chemical Society“.
In den Zellen liegt die DNA niemals nackt vor, sondern ist stets von Wassermolekülen ummantelt. Diese heften sich über Wasserstoffbrückenbindungen an das Erbmolekül. Das hält jedoch nicht alle Wassermoleküle gleich gut fest. „Wir haben nachgewiesen, dass ein Teil des Wassers stärker gebunden wird, ein anderer Teil hingegen schwächer. Das gilt jedoch nur, wenn der Wassergehalt niedrig ist – etwa dann, wenn die Zelle vor einer Teilung die Wasserhülle um die DNA weitgehend abbaut um das Ablesen von Genen zu ermöglichen. Danach wächst die Wasserhülle wieder an und alle Wasserstoffbrückenbindungen sind wieder gleich fest“, erklärt Karim Fahmy, Leiter der Abteilung für Biophysik.
Schon ein geringes Wachstum der Wasserhülle verändert die Geometrie der DNA. „Das Rückgrat der Doppelhelix, das aus Zucker- und Phosphatgruppen besteht, verbiegt sich ein wenig“, erläutert Fahmy. Das Erbmolekül springt in seine Ausgangsposition zurück. Auf diese Weise wirkt die Wasserhülle um die DNA wie ein präziser Schalter, mit dessen Hilfe sich das Erbmolekül verbiegen lässt. Die Wasserhülle nimmt einen geordneten Zustand an, der ein wenig an die Struktur eines Eiskristalls erinnert“, EZ- Wasser. Ohne diese kristaline Form H3O2 (EZ - Wasser) ist keine gesunde DNA möglich.
Wasser induziert elektrische Felder an der DNA-Oberfläche
Als Träger der Erbinformation weisen DNA-Moleküle in ihrer natürlichen wässrigen Umgebung eine Doppelhelixstruktur auf, die aus zwei gegenläufigen gewundenen Strängen von Nukleotiden aufgebaut ist. Eine alternierende Anordnung negativ geladener Phosphatgruppen und polarer Zuckereinheiten bildet das Rückgrat der Doppelhelix welches direkt mit den umgebenden Wassermolekülen wechselwirkt. Die insgesamt negative Ladung der Doppelhelix wird durch positiv geladene Gegenionen, z.B. Natriumionen kompensiert, die sich in wässriger Umgebung dicht an der Helixoberfläche befinden. Die Wechselwirkung von elektrischen Dipolmomenten der Wassermoleküle mit den Ladungen der Gegenionen und Phosphatgruppen sowie mit den polaren Einheiten erzeugt elektrische Felder an der DNA-Oberfläche, deren Eigenschaften trotz intensiver Forschung bis heute kontrovers diskutiert werden. Dies liegt wesentlich an der strukturellen Komplexität dieses Vielteilchensystems und seinen thermischen Fluktuationen auf kurzen Zeitskalen.
Wissenschaftlern des Max-Born-Instituts in Berlin ist es jetzt erstmals gelungen, Stärke, Reichweite und ultraschnelle Dynamik der an einer nativen DNA-Oberfläche auftretenden elektrischen Felder quantitativ zu bestimmen. Wie sie berichten, dienen Schwingungen im Rückgrat der Doppelhelixstruktur von natürlicher Salmon DNA als Sonden um die elektrischen Wechselwirkungen räumlich und zeitlich abzubilden. Die elektrischen Felder an der DNA-Oberfläche beeinflussen hierbei direkt die Form und Dynamik der Schwingungsresonanzen, welche mit einem speziellen Verfahren, der sog. zweidimensionalen Infrarotspektroskopie, in Echtzeit auf einer Zeitskala im Femtosekundenbereich (fs) aufgezeichnet werden. Um unterschiedliche Beiträge zu den fluktuierenden elektrischen Feldern an der DNA-Oberfläche zu unterscheiden, wurde der Wassergehalt der DNA-Proben systematisch variiert.
Die Experimente und umfangreiche theoretische Analysen zeigen, dass Wassermoleküle in den ersten beiden Schichten, die die DNA umgeben, ein extrem starkes elektrisches Feld erzeugen, während ionische Gruppen und weiter aussen liegende Wassermoleküle nur eine untergeordnete Rolle spielen. Die räumliche Reichweite des Feldes beträgt nur etwa 1 nm, bei einer Stärke von bis zu 100 MV/cm. Thermische Bewegungen der Wassermoleküle führen zu Feldfluktuationen von 25 MV/cm auf einer Zeitskala von 300 fs. Die Zeitskala der Fluktuationen zeigt, dass die Bewegung der Wassermoleküle durch die Kopplung an die strukturierte DNA-Oberfläche behindert und im Vergleich zu reinem Wasser verlangsamt wird. Diese neuen, erstmals quantitativen Befunde sind wichtig für das Verständnis der maßgeblichen Rolle von Wasser und seiner Dynamik an biologischen Grenzflächen, etwa geladenen Zellmembranen und Oberflächen von Proteinen.
Kalimah MOOREA
FLUIDBODIES- EMBODYJOYPLAY- Munich
A HEART CENTERED CULTURE
Somatic Research - Continuum - Mutlidimensional Movement, Delicious Movement - Sensual Satsang - Contact Improvisations Dance - The Work of Byron Katie
"Somatic Movement ARTS Festiva Munichl" 2018 - 27 Oktober to 4 November
- A NEW WAY OF BEEING AS A SPECIES- - WWW.CONTACTDANCE.DE
Kalimah Moorea- Tel 01773297706, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.